Senaste nytt från Runacademy:

Augusti 13, 2020

I mitten av september (v.37) startar vi åter upp våra populära löpargrupper och vi vill redan nu poängtera något som vi står för och som vi tycker är väldigt viktigt. Till oss ska alla kunna vara med!

Din löpbakgrund spelar ingen roll!
Det ska alltså inte spela någon roll om du är nybörjare eller om du är en marathonfantast som sprungit över tio maror och tränat löpning under en väldigt lång tid. För oss är det lika viktigt att oavsett vem du är och vad du har för bakgrund så är du välkommen. Till hösten kommer vi även ha en egen grupp för nybörjare som är anpassad för dig som aldrig tidigare har sprungit. Vi hoppas på så sätt att ännu fler ska våga ta steget att springa med oss i höst!

Så här gör vi för att alla ska kunna vara med:
1) Vi delar oftast in oss i mindre grupper utefter olika nivåer. På så sätt springer du enbart med dem som är på din nivå. Vi har även en specifik nybörjargrupp där vi varvar jogg med gång.

2) Det kommer vara olika nivåer på passen där de snabbare och mer erfarna löpare kör ett tuffare pass än de som är något ovanare löpare. Träningsintensiteten blir därav olika beroende på din nivå. För dig som är helt nybörjare kommer det även finnas en grupp med målet att klara av att jogga utan att stanna efter sju veckor.

3) Vi lägger uppvärmningen på en nivå som alla kan hänga med på. En uppvärmning har enbart som syfte att man ska bli varm och det gör inget om de som är snabbare håller ett lägre tempo än vad de annars gör. Det är kvalitetsdelen av passet som kommer ge träningseffekt. Vi fortsätter alltid uppvärmningen med olika löpskolningsövningar som gör att du också får upp pulsen innan vi kör igång.

4) Vi kör oftast intervaller och håller till på ett ställe. Oftast springer vi halva intervallen bort och sedan vänder vilket gör att alla kan springa i sitt egna tempo och inte behöver oroa sig över att sänka gruppen eller komma efter. Istället peppas vi extra mycket av varandra.

5) Du ska inte heller vara i toppform när du börjar med oss. Tanken är att du ska komma i form efter hösten. Vi tar det därför lugnare i början av hösten för att sedan öka intensiteten successivt. Det gör inget om du därför har tränat dåligt under sommaren.

6) Löpningen blir något helt annat i grupp! Du kommer få en helt annan sparring och vi lovar dig helt ny energi till löpningen oavsett hur bra eller erfaren du är.

En höst med oss och vi lovar att du har tagit din löpning till en helt ny nivå!

Här kan du läsa mer om höstens löpargrupper.

Välj ort för info och anmälan:
En kommentar
  1. Kan ni inte starta en grupp i Hässelby Villastad/ Stockholm

Fler inlägg:
Bloggarkiv: