Senaste nytt från Runacademy:

Januari 13, 2020

Snön lyser med sin frånvaro i stora delar av Sverige och det positiva är att det blir ännu lättare att få till löpträning. Under nästa vecka köra vi dessutom igång Winter Camp på 14 orter. En perfekt start på det nya året om du vill komma iform till vårens alla lopp!

Hur går det till?
Vi kommer att köra två pass i veckan under fem veckors tid. Träningarna är på måndagar samt onsdagar klockan 18:00. Du kommer dessutom få en hemuppgift på ett styrkepass som du under veckan kör på egen hand när det passar dig. Tillsammans blir vi ett sammansvetsat team som kommer att trotsa alla väderlekar.  En pannlampan ingår dessutom i priset när du anmäler dig.

Vem kan vara med?
Alla är välkomna att vara med i vår Winter Camp och vi anpassar träningarna för alla nivåer. För att du ändå ska få ut maximalt av träningarna rekommenderar vi att du kan jogga 5 km.

Fem veckor med vinterlöpning!
Under dessa fem veckor är främsta syftet att visa hur löpningen kan bli roligare även under vintern. I passen kommer det även vara ett stort fokus på styrketräning för att också bygga en bra grund inför vårsäsongen. Vi avslutar dessa fem veckor med ett enklare formtest för att få en fingervisning om vad dessa fem veckor har gett för effekt.

 

Passbeskrivningar

Pass ett:
Kickstartsintervaller
Vi kickar igång årets Winter Camp med ett pulshöjande fartlekspass där vi varvar farter och längder på intervallerna.

Pass två:
Crosspass i skogen
I det här passet tar vi oss ut i skogen med pannlamporna och kör olika styrkeövningar i kombination med jogging. Ett innehållsrikt och riktigt roligt pass där vi nyttjar naturens naturliga hinder.

Pass tre:
Koordinationspasset
I det här passet blir det fokus på löpteknik och olika löpskolningsövningar. Du kommer i passet få öva upp din koordinationsförmåga, löpstyrka så väl som rytm och frekvens.

Pass fyra:
Snöpulspasset
Ett pass där du får testa på att springa intervaller i snö som ger extra puls och styrka. Om det ej är snö kommer ett alternativt pass att genomföras.

Pass fem:
Löpstyrkepasset i par
Ett pass där vi peppar varandra något extra i par genom olika intervaller och parstyrkeövningar. Ett pass där vi kommer att bli extra inspirerade av varandra.

Pass sex:
Reflexbaneutmaningen
Ett pass där vi springer en snitslad bana i skogen med hjälp av reflexer. Detta blir en häftig upplevelse!

Pass sju:
Frekvenspasset
Ett pass där vi tränar upp spänst och styrka genom olika plyometriska hoppövningar. På vissa orter där det finns tillgång till trappor kommer passet att innehålla en del trapplöpning.

Pass åtta:
Vinteräventyret
Det här kommer att bli ett riktigt fartfyllt och roligt överraskningspass där du kommer att bjuda på flera olika överraskningar.

Pass nio:
Backstyrkepasset
Ett pass där vi kombinerar backintervaller med styrkeövningar som ger extra styrka, flås och pannben

Pass tio:
Tempoutmaningen
Vi avslutar Winter Camp med ett enklare formtest för att se var du ligger till efter dessa fem veckors träning. Det här kommer att bli en perfekt avslutning efter fem riktigt roliga veckor.[/dropdown_area]

 


Välj ort för info och anmälan:

Comments are closed.

Fler inlägg:
Bloggarkiv: