Senaste nytt från Runacademy:

Juli 11, 2020

Under semestern är det många som faller ur sina träningsvanor. Visst ska du ta lite extra återhämtning under semestern men det behöver inte innebära att du helt ska skippa träningen. Många av oss unnar sig lite extra gott att äta under semestern och det kan göra det lite extra tungt att komma igång till hösten om du inte tränar alls. Om du struntar i din träning under flera veckor tappar du både i kondition och styrka, som påverkar ditt allmäntillstånd.

Här ger vi några tips på hur du håller i dina goda träningsvanor under semestern:

– Undersök hur det ser ut där du tänker spendera din semester. Finns det några fina rundor som du skulle vilja prova. Att reka löparrundor och upptäcka nya ställen är riktigt roligt. Att springa på nya ställen är spännande.

– Var mer flexibel i din träning. Brukar du träna på eftermiddagarna kan andra aktiviteter sätta käppar i hjulet. Träna istället ett pass direkt på morgonen.

– Sänk kraven, du behöver inte träna som du gör när du är hemma. Lite träning är bättre än ingen.

Runacademys sommarutmaning
Har du, trots vara tips, svårt att motivera dig själv till träning vill vi tipsa dig om vår Sommarutmaning! Under tre veckor utmanar vi dig på 3-4 pass i veckan. Träningarna kommer vara helt online så du kan göra alla pass just där du befinner dig, oavsett om du är bortrest eller inte.

Så håll igång nu under semestern (lite i alla fall :))! Att träna är en god vana – även under semester 🙂

Comments are closed.

Fler inlägg:
Bloggarkiv: