Här nedan presenteras höstens program för löpargruppen i Göteborg. Det kommer att vara en stor variation på passen där du kommer att få prova på många olika typer av pass samt få lära dig mer om intervaller och löpteknik. På de tre första passen kommer vi att erbjuda en grupp för nya deltagare, samt en fortsättningsgrupp för de deltagare som har tränat med oss tidigare och på dessa pass kommer vi att gå något snabbare framåt.

Samlingsplats: Träningarna utgår huvudsakligen ifrån Skatås motionscentral, samling sker vid den stora klockan. Det finns toaletter vid samlingsplatsen och gott om parkeringsplatser. Kollektivt åker du till samlinsplatsen till Welandergatan och går sen 10 minuter till samlingsplatsen.

 

Onsdag 13 september kl 18.15
Plats:
 Klockan, Skatås Motionscentral

Nya deltagare: Grunderna i Löpteknik
Syfte med passet:  Att lära sig grunderna i löpteknik och att få lära sig springa skonsamt och mer energisnålt.

Fortsättarna: Stegintervaller
Syfte med passet: Få en bra start efter uppehållet och att klara av att springa tuffa intervaller med en god teknik.

Onsdag 20 september kl 18:15
Plats: Klockan, Skatås Motionscentral

Nya deltagare: Trailupplevelsen med backteknik
Syfte med passet: Få en introduktion till traillöpning samt lära sig hur man ska lättare kan springa både utför såväl som uppför.

Fortsättare: Trailvarvet följt av tuffa backintervaller
Syfte med passet: Öva upp snabbheten i fötterna i skogen samt få en rejäl genomkörare i backarna

Onsdag 27 september kl 18:15
Plats: 
Klockan, Skatås Motionscentral

Nya deltagare: Introduktion till intervaller och löpskolning
Syfte med passet: Lära sig mer om intervallträning samt grunderna i löpskolning.

Fortsättare: Utmanande intervallpass
Syfte med passet: Ett intervallpass där vi övar både på längre och kortare intervaller


Onsdag 4 oktober kl 18.00 (OBS: samling lite tidigare än vanligt)

Plats: Slottskogsvallen, samling vid entrén (väster om banan)

Time catch intervaller på friidrottsbana
Syfte med passet: Lära sig springa i jämn fart på friidrottsbana:

 

Onsdag 11 oktober klockan 18:15
Plats: Klockan, Skatås Motionscentral

Fokusintervaller
Syfte med passet: Att utveckla sin löpteknik och att lära sig springa mer löpekonomiskt.

Lördag 14 oktober kl 10:00 (OBS: extrainsatt pass som ej är på ordinarie träningsdag, observera ändrad samlingsplats!)
Plats: Parkeringen vid Bertilssons stuga (https://goo.gl/maps/Z3y3v7isSy72)

Trail Challenge
Syfte med passet:  Ett varierande trailpass som bjuder på en del överraskningsmoment.

Onsdag 18 oktober kl 18:15
Plats: Klockan, Skatås Motionscentral

Parintervaller
Syfte med passet: Aaeroba intervaller där man peppar varandra något extra i par.

Onsdag 25 oktober kl 18:15
Plats: Klockan, Skatås Motionscentral
Tid:

Crosspasset
Syfte med passet: En rejäl genomkörare där vi blandar olika styrkeövningar med löpintervaller.

Onsdag 1 november kl 18:15
Plats: Klockan, Skatås Motionscentral

Moneghetti intervaller
Syfte med passet: Lära sig springa intervaller i olika farter

Onsdag 8 november kl 18.15
Plats: Klockan, Skatås Motionscentral

Drill challenge
Syfte med passet: Ett pass som kommer förbättra din spänst, explosivitet så väl som din koordinationsförmåga.

Onsdag 15 november kl 18:15
Plats: Klockan, Skatås Motionscentral

Backmixen
Syfte med passet: En tuff genomkörare där man blir utmanad i olika backar.

Lördag 18 november kl 10:00 (OBS: extrainsatt pass som ej är på ordinarie träningsdag, observera ändrad samlingsplats!)
Plats: Parkeringen vid Bertilssons stuga (https://goo.gl/maps/Z3y3v7isSy72)

Myspasset

Syfte med passet:  Att lära sig njuta av löpning genom att springa i ett lugnt och behagligt tempo under en längre tid.

Onsdag 22 november kl 18:15
Plats: Klockan, Skatås Motionscentral

Tröskelpasset
Syfte med passet: Förbättra sin mjölksyratröskel och att lära sig att springa längre och snabbare utan att dra på sig mjölksyra.

Onsdag 29 november kl 18:15
Plats: Klockan, Skatås Motionscentral

Speedplay varvet
Syfte med passet: I det här passet kommer du att få lära dig springa i olika tempon inblandat med en del styrkeövningar för löpare.

Onsdag 6 december kl 18:15
Plats: Klockan, Skatås Motionscentral

Norska superintervaller
Syfte med passet: Avslutar säsongen med en riktig genomkörare som blir en rejäl utmaning. Ett klassiskt intervallpass som har sitt ursprung från norska skidlandslaget.