Här nedan presenteras höstens program för löpargruppen i Kungsholmen. Det kommer att vara en stor variation på passen där du kommer att få prova på många olika typer av pass samt få lära dig mer om intervaller och löpteknik. På de tre första passen kommer vi att erbjuda en grupp för nya deltagare, samt en fortsättningsgrupp för de deltagare som har tränat med oss tidigare och på dessa pass kommer vi att gå något snabbare framåt.

Samlingsplatser: Passen kommer i huvudsak utgå från Idrottsskadecentrum på Lindhagensterrassen 13-15 i Stockholm. För exakt plats vid varje enskilt träningspass se plats i programmet nedan. På Idrottsskadecentrum finns möjlighet att gå på toaletten, göra snabbare ombyten samt lämna saker under träningspasset.


Tisdag 12 september 18:15
Plats:
 Idrottsskadecentrum

Nya deltagare: Grunderna i Löpteknik
Syfte med passet: Att lära sig grunderna i löpteknik och att få lära sig springa skonsamt och mer energisnålt.

Fortsättarna: Stegintervaller
Syfte med passet: Få en bra start efter uppehållet och att klara av att springa tuffa intervaller med en god teknik.


Tisdag 19 september OBS: kl 18:00 för att vi ska hinna köra passet innan det blir mörkt! 
Plats: Idrottsskadecentrum

Nya deltagare: Trailupplevelsen med backteknik
Syfte med passet: Få en introduktion till traillöpning samt lära sig hur man ska lättare kan springa både utför såväl som uppför.

Fortsättare: Trailvarvet följt av tuffa backintervaller
Syfte med passet: Öva upp snabbheten i fötterna i skogen samt få en rejäl genomkörare i backarna


Tisdag 26 september 18:15
Plats: 
Idrottsskadecentrum

Nya deltagare: Introduktion till intervaller och löpskolning
Syfte med passet: Lära sig mer om intervallträning samt grunderna i löpskolning.

Fortsättare: Utmanande intervallpass
Syfte med passet: Ett intervallpass där vi övar både på längre och kortare intervaller


Tisdag 3 oktober kl 18:15
Plats: Idrottsskadecentrum

Fokusintervaller
Syfte med passet: Att utveckla sin löpteknik och att lära sig springa mer löpekonomiskt.


Lördag 7 oktober kl 10:00 (OBS! Extrainsatt pass som ej ligger på ordinarie träningsdag)
Plats: Clairon hotel tapto, Jungfrugatan 57

Trail Challenge
Syfte med passet:  Ett varierande trailpass som bjuder på en del överraskningsmoment


Tisdag 10 oktober kl 18:15 Observera ändrad samlingsplats!
Plats: Stockholm stadion

Time catch intervaller på friidrottsbana
Syfte med passet: Lära sig springa i jämn fart på friidrottsbana


Tisdag 17 oktober kl 18:15
Plats: Idrottsskadecentrum

Parintervaller
Syfte med passet: Aaeroba intervaller där man peppar varandra något extra i par.


Tisdag 24 oktober kl 18:15
Plats: Idrottsskadecentrum

Crosspasset
Syfte med passet: En rejäl genomkörare där vi blandar olika styrkeövningar med löpintervaller.


Tisdag 31 oktober kl 18:15
Plats: Idrottsskadecentrum

Moneghetti intervaller
Syfte med passet: Lära sig springa intervaller i olika farter


Torsdag 2 november kl 18:00 (OBS! Extrainsatt pass som ej ligger på ordinarie träningsdag)
Plats: Runacademykontoret på Sjövikskajen 34 i Stockholm

Myspasset
Syfte med passet:  Att lära sig njuta av löpning genom att springa i ett lugnt och behagligt tempo under en längre tid.


Tisdag 7 november kl 18:15
Plats: Idrottsskadecentrum

Drill challenge
Syfte med passet: Ett pass som kommer förbättra din spänst, explosivitet så väl som din koordinationsförmåga.


Tisdag 14 november kl 18:15
Plats: Idrottsskadecentrum

Backmixen
Syfte med passet: En tuff genomkörare där man blir utmanad i olika backar.


Tisdag 21 november kl 18:15
Plats: Idrottsskadecentrum

Tröskelpasset
Syfte med passet: Förbättra sin mjölksyratröskel och att lära sig att springa längre och snabbare utan att dra på sig mjölksyra.


Lördag 25 november kl 10:00 (OBS! Extrainsatt pass som ej ligger på ordinarie träningsdag)
Plats: Trispot Triathlon Store, Hammarby allé 146

Myspasset
Syfte med passet:  Att lära sig njuta av löpning genom att springa i ett lugnt och behagligt tempo under en längre tid.


Tisdag 28 november kl 18:15
Plats: Idrottsskadecentrum

Speedplay varvet
Syfte med passet: I det här passet kommer du att få lära dig springa i olika tempon inblandat med en del styrkeövningar för löpare.


Tisdag 5 december kl 18:15
Plats: Idrottsskadecentrum 

Norska superintervaller
Syfte med passet: Avslutar säsongen med en riktig genomkörare som blir en rejäl utmaning. Ett klassiskt intervallpass som har sitt ursprung från norska skidlandslaget.