Här nedan presenteras höstens program för löpargruppen i Huddinge. Det kommer att vara en stor variation på passen där du kommer att få prova på många olika typer av pass samt få lära dig mer om intervaller och löpteknik. På två av de tre första passen kommer vi att erbjuda en grupp för nya deltagare, samt en fortsättningsgrupp för de deltagare som har tränat med oss tidigare och på dessa pass kommer vi att gå något snabbare framåt.


Att tänka på angående mötesplatsen:
Träningarna utgår antingen från Storängshallen eller Källbrinks IP.
Vi samlas utanför Storängshallen . Bil kan parkeras med p-skiva vid storängshallen. Från pendeltågsstationen är det en kort promenad till hallen.
Ombyte kan lämnas i ledarnas bilar. Men tillgång till toalett kan ej utlovas.


Torsdag 13 september
Plats:
 Storängshallen
Tid: 18.15

Nya deltagare: Grunderna i Löpteknik
Syfte med passet: Att lära sig grunderna i löpteknik och att få lära sig springa skonsamt och mer energisnålt.

Fortsättare: Speedintervaller
Syfte med passet: Få en bra start efter uppehållet med en blandning av olika intervaller.


Torsdag 20 september
Plats: Storängshallen
Tid: 18.00

Trailäventyret
Syfte med passet: Att lära sig fördelen med traillöpning samt att få upp snabbheten i fötterna i skogen.


Torsdag 27 september
Plats: 
Storängshallen
Tid: 18.15

Nya deltagare: Grunderna i löpskolning med backteknik och backintervaller
Syfte med passet: Att introduceras till löpskolning samt få lära sig mer om hur man ska bemästra utförs- och uppförslöpningen på bästa sätt.

Fortsättare: Backutmaningen
Syfte med passet: Att få en rejäl genomkörare med backintervaller. Efter passet kommer du att inse att du orkar mer än vad du tror.



Torsdag 4 oktober

Plats: Källbrinks IP
Tid: 18.15

Superfemman
Syfte med passet: I passet får du lära dig att springa i olika farter där det blir en stor variation med korta och långa intervaller.


Söndag 7 oktober (extrainsatt pass som ej ligger ordinarie träningsdag) 
Plats: Källbrinks IP
Tid: 10:00

Trail challenge
Syfte med passet: Ett varierande trailpass som bjuder på en del överraskningsmoment


Torsdag 11 oktober
Plats: Källbrink IP
Tid: 18.15

Intervaller på Friidrottsbana
Syfte med passet: Att få lära sig tjusningen med att springa intervaller på friidrottsbana.


Torsdag 18 oktober
Plats: Storängshallen
Tid: 18.15

Frekvenspasset
Syfte med passet: Få upp snabbhet och frekvens i löpningen som kommer göra dig till en snabbare löpare.


Totsdag 25 oktober
Plats: Storängshallen
Tid: 18.15

Parintervaller
Syfte med passet: Aeroba intervaller där man peppar varandra något extra i par.


Torsdag 1 november
Plats: Storängshallen
Tid: 18.15

Kombinationsintervaller
Syfte med passet: Ett pass där vi blandar plana intervaller med backintervaller.


Torsdag 8 november
Plats: Källbrinks IP
Tid: 18:15

Löpteknikintervaller
Syfte med passet: I det här passet ska du få lära dig att springa med god teknik i längre intervaller samt med en högre fart.


Torsdag 15 november 
Plats: Storängshallen
Tid: 18:15

Slumpintervaller
Syfte med passet: Få en ordentlig genomkörare på ett lekfullt och väldigt roligt sätt där slumpen kommer att få avgöra vad du ska göra härnäst.


Söndag 18 november (extrainsatt pass som ej ligger ordinarie träningsdag) 
Plats: Visättra sportcenter
Tid: 10:00

Myspasset
Syfte med passet:  Att lära sig njuta av löpning genom att springa i ett lugnt och behagligt tempo under en längre tid.


Torsdag 22 november 
Plats: Storängshallen
Tid: 18:15

Tröskelintervaller
Syfte med passet: Lära sig mer om tröskelträning och lära sig att springa på rätt intensitet.


Torsdag 29 november
Plats:  Storängshallen
Tid: 18:15

Crosspasset
Syfte med passet: Ett effektivt pass där du får lära dig att kombinera styrketräning med korta intervaller.


Torsdag 6 december
Plats: Källbrinks IP
Tid: 18:15

Time catch intervaller
Syfte med passet: Lära sig springa längre intervaller i ett jämt tempo.