Här nedan presenteras höstens program för löpargruppen i Umeå. Det kommer att vara en stor variation på passen där du kommer att få prova på många olika typer av pass samt få lära dig mer om intervaller och löpteknik. På två av de tre första passen kommer vi att erbjuda en grupp för nya deltagare, samt en fortsättningsgrupp för de deltagare som har tränat med oss tidigare och på dessa pass kommer vi att gå något snabbare framåt.

Att tänka på angående mötesplatsen:
Vid Gammlia "Kvarnen" finns möjlighet att lämna överdragskläder under skärmtak. Det är ej lämpligt att lämna värdesaker. Det finns ingen toalett. Parkering finns och bussar stannar i närheten på Gammliavägen.

Vid Bräntbergets samlingsplats finns möjlighet att lämna överdragskläder under skärmtak, men ej lämpligt att lämna värdesaker. Det finns toalett vid denna samlingsplats. Gott om parkeringsmöjligheter i närheten och buss som stannar på t.ex. Morkullevägen.


Tisdag 11 september
Plats:
 Gammlia "kvarnen"
Tid: 18:00

Nya deltagare: GRUNDERNA I LÖPTEKNIK
Syfte med passet: Att lära sig grunderna i löpteknik och att få lära sig springa skonsamt och mer energisnålt.

Fortsättare: SPEEDINTERVALLER
Syfte med passet: Få en bra start efter uppehållet med en blandning av olika intervaller.


Tisdag 18 september (observera tidändring då vi behöver dagsljus på detta pass)
Plats: Gammlia "kvarnen"
Tid: 17:45

TRAILÄVENTYRET
Syfte med passet: Att lära sig fördelen med traillöpning samt att få upp snabbheten i fötterna i skogen.


Tisdag 25 september
Plats: 
Gammlia "kvarnen"
Tid: 18:00

Nya deltagare: GRUNDERNA I LÖPSKOLNING MED BACKTEKNIK OCH BACKINTERVALLER
Syfte med passet: Att introduceras till löpskolning samt få lära sig mer om hur man ska bemästra utförs- och uppförslöpningen på bästa sätt.

Fortsättare: BACKUTMANINGEN
Syfte med passet: Att få en rejäl genomkörare med backintervaller. Efter passet kommer du att inse att du orkar mer än vad du tror.


Tisdag 2 oktober
Plats: Gammlia "kvarnen"
Tid: 18:00

SUPERFEMMAN
Syfte med passet: I passet får du lära dig att springa i olika farter där det blir en stor variation med korta och långa intervaller.


Söndag 7 oktober (extrainsatt pass som ej ligger på ordinarie träningsdag)
TRAIL CHALLENGE
Plats: Gammlia "kvarnen"
Tid: 10:00

Syfte med passet: Ett varierande trailpass som bjuder på en del överraskningsmoment


Tisdag 9 oktober (observera samlingsplats och tid)
Plats: Nolia friidrottshall
Tid: 20:00

INTERVALLER PÅ FRIIDROTTSBANA
Syfte med passet: Att få lära sig tjusningen med att springa intervaller på friidrottsbana.


Tisdag 16 oktober
Plats: Gammlia "kvarnen"
Tid: 18:00

FREKVENSPASSET
Syfte med passet: Få upp snabbhet och frekvens i löpningen som kommer göra dig till en snabbare löpare.


Tisdag 23 oktober
Plats: Gammlia "kvarnen"
Tid: 18:00

PARINTERVALLER
Syfte med passet: Aeroba intervaller där man peppar varandra något extra i par.


Tisdag 30 oktober
Plats: Gammlia
Tid: 18:00

KOMBINATIONSINTERVALLER
Syfte med passet: Ett pass där vi blandar plana intervaller med backintervaller.


Tisdag 6 november
Plats: Bräntberget
Tid: 18:00

LÖPTEKNIKINTERVALLER
Syfte med passet: I det här passet ska du få lära dig att springa med god teknik i längre intervaller samt med en högre fart.


Söndag 11 november (extrainsatt pass som ej ligger på ordinarie träningsdag)
MYSPASSET
Plats: Bräntberget
Tid: 10:00

Syfte med passet:  Att lära sig njuta av löpning genom att springa i ett lugnt och behagligt tempo under en längre tid.


Tisdag 13 november
Plats: Bräntberget
Tid: 18:00

SLUMPINTERVALLER
Syfte med passet: Få en ordentlig genomkörare på ett lekfullt och väldigt roligt sätt där slumpen kommer att få avgöra vad du ska göra härnäst.


Tisdag 20 november
Plats: Bräntberget
Tid: 18:00

TRÖSKELINTERVALLER
Syfte med passet: Lära sig mer om tröskelträning och lära sig att springa på rätt intensitet.


Tisdag 27 november
Plats: Bräntberget
Tid: 18:00

CROSSPASSET
Syfte med passet: Ett effektivt pass där du får lära dig att kombinera styrketräning med korta intervaller.


Tisdag 4 december
Plats: Bräntberget
Tid: 18:00

TIME CATCH INTERVALLER
Syfte med passet: Lära sig springa längre intervaller i ett jämt tempo.