Bli mentalt starkare i löpningen med oss!

Amanda Nekby november 12, 2017

Liljeholmen pepp 2

När vi springer och vill prestera i löpningen lägger vi ofta stort fokus på att träna upp våran fysiska förmåga. Men när vi springer är det inte enbart den fysiska förmågan som avgör. Våran prestation och utveckling påverkas också av våra tankar och mentala förmåga. Våra tankar kan både höja våran prestationsförmåga men också sänka den. När du sprungit och det känns tungt har det säkerligen dykt upp tankar i ditt huvud som är negativa. Men hur tror du din upplevelse istället skulle vara om du tänkte positiva tankar? Hur vi tänker och förhåller oss till saker och ting har större påverkan än vad man tror! Bara med hjälp av tankens kraft kan vi höja våran prestationsförmåga.

Nästa vecka på våran medlemssida ska vi i veckans tema lära ut mer om mental träning för löpare!

För att bli mentalt starkare i sin träning finns det en mängd olika verktyg som du kan använda dig av!

I veckans tema ska vi lära ut mer om följande ämnen:
– Mentala strategier för att hålla igång med löpträningen och komma igång!
– Hur du kan hantera prestationsångest som kan uppkomma i samband med träning och tävling.
– Hur ACT (Acceptance and commitment training) kan hjälpa dig komma ur en svacka eller ta dig igenom en skadeperiod.
– Hur mindfullness kan hjälpa dig bli en bättre löpare och få mer ut av träningen
– Vad tankens kraft har för påverkan på din prestation.
– Hur visualisering kan hjälpa dig att nå dina mål!

Bli medlem idag och bli mentalt starkare i din löpning!

Läs mer om medlemssidan här!

say-i-will

 


comments powered by Disqus