Senaste nytt från Runacademy:

December 22, 2019

Har du kommit in i en svacka med träningen nu inför julen? Här kommer fem starka tips på hur du får upp motivationen!

1) Planera din träning
Avsätt tid i kalendern för träning. Det kan vara samma dagar varje vecka, vilket gör att du prioriterar din träning och får det till en vana. Om du har svårt att hålla samma dag varje vecka kan du på söndagen fundera över kommande vecka och planera in dina träningar.

2) Bestäm med en kompis eller träna tillsammans i grupp
Det är oftast lättare att komma iväg när man även bokat upp någon annans tid eller är med och tränar i en löpargrupp med bestämda tider varje vecka. Att träna tillsammans är roligare och man blir inspirerad och motiverad av andra.

3) Känslan efter ett utfört pass
Den känslan är verkligen oslagbar, matthets känslan man känner när man fått anstränga sina muskler. Och även påslaget av endorfiner man faktiskt får när man tränar.

4) Anmäl dig till ett lopp
Att anmäla sig till ett lopp eller ha ett uppsatt träningsmål att sträva mot är en stor motivations höjare. Man kan med fördel berätta för sina nära och kära om sitt mål. Att ha ett mål med träningen gör det oftast lättare att komma ut på de där passen man egentligen inte orkar köra. När fler vet om ens mål gör det också att man känner mer inspiration att klara det

5) Belöna dig själv
Vad nöjd med det du gör, blicka framåt och fastna inte i något du gjort som kanske du inte är helt nöjd med!

Comments are closed.

Fler inlägg:
Bloggarkiv: