Senaste nytt från Runacademy:

December 01, 2019

Äntligen första advent och det är dags att öppna första luckan!

Vi förstår att det under december kan vara svårt att få till träning då det är mycket som händer och ska fixas med fram till jul.

Vi vill därför börja december med att påminna er att prioritera in träningen även om det kan kännas hektiskt. För vet du vad – träning kommer faktiskt göra dig mindre stressad och gör att du orkar mer. Det kommer även göra dig effektivare. Det blir därför ännu viktigare att prioritera in träningen under stressade perioder.

Här kommer några tips på hur du får till träningen i en hektisk vardag:

1) Prioritera tiden rätt

Det är så lätt att lägga tid på saker som egentligen inte är så viktiga. I snitt är vi på mobilen omkring 4h om dagen och kollar på TV omkring 2h om dagen. Tiden finns utan gäller att prioritera den rätt.

2) Planera din träning.

Likväl som du bokar in ditt möte på jobbet, tvättstugan eller en träff med en kompis så ska även träningen planeras in och skrivas in i kalendern. Det är minst lika viktigt som något annat.

3) Spring till jobbet.

På så sätt slipper du transporttiden och tjänar in lite tid. Skönt att dessutom få passet gjort innan ens jobbdagen har börjat!

4) Träna under lunchen.

Ett pass på 20 minuter är bättre än inget alls!

5) Underskatta inte vardagsmotionen.

Kör allt ihop sig så du inte får till träningen en dag – se till att du åtminstone tar trapporna istället för hissen eller tar en extra promenad. Det ger mer än vad du tror!

6) Lek med barnen

Har du barn som tar mycket tid? Häng med dem ut i leken! Gör lekfulla stafetter eller varför inte en enklare hinderbana? Lovar att det också blir bra träning!

7) Spring på morgonen!

Gå upp tidigare på morgonen och spring iväg på en tur innan frukosten. Det är så skönt att få det gjort. Du kommer känna dig extra nöjd efteråt!

8) Allt är bättre än inget!

Finns det endast tio minuter över? En kort löptur på 10 minuter är bättre än inget alls.

Imorgon på lucka två kommer vi bjuda på julkalenderns allra första intervallpass. Visst ser du till att prioritera in passet under veckan? Allt går om man vill. Det gäller att bara bestämmer sig för det och planera in en tid för när du ska göra passet 🤗

2 kommentarer
  1. Mycket bra tips😀👍

  2. Jag tror morgonlöpen är underskattade av många. Finns absolut ingen bättre start på dagen även om man får gå upp tidigare än vanligt.
    Man kommer in fulltankad med energi och frukosten smakar heeeelt fantastiskt då 🙏💕🙏

Skriv en kommentar:

E-postadressen publiceras inte.

Petras blogg:
Fler inlägg från Runacademy:
Bloggarkiv: