Februari 10, 2019
Therese Forsberg

Nu har vi kommit en bit in på det nya året och många av er har säkert ett eller flera lopp inplanerade under våren och sommaren. Det är oftast lättare att sätta målet än vad det är att fullfölja planen och därför vill vi denna vecka hjälpa er att få till den träning som krävs för att ni ska nå hela vägen fram.

Vi pratar ofta om målet med löpningen i form av ett tävlingslopp, men det kan självklart lika väl vara ett mål att klara av att jogga en viss distans utan att stanna eller hitta kontinuiteten och glädjen i löpningen. Oavsett vad ditt mål är så är det viktigt för motivationen att ha ett. Så börja med att skriva ner vad det är i så specifika ordalag som möjligt och fundera även varför det är viktigt för dig. Detta kommer att vara viktigt att plocka fram och påminna sig om de dagar man inte är lika sugen på att genomföra det tänkta passet.  

Under veckan på vår medlemssida kommer vi att fokusera lite extra på hur du lyckas nå dina mål. Självklart kommer vi att gå igenom grundstommen – den fysiska träningen som krävs för att du ska nå dina mål. Vi går igenom de olika träningsfaserna som infaller innan loppet och vad man bör fokusera på i de olika skedena. Vad består den tävlingsförberedande fasen av för träning? Och hur går en formtoppning till?

Vi kommer även att argumentera för vikten av ett träningsprogram som är anpassat för just dig och dina mål samt hur du med både kost och mental träning kan lyfta dig till nya nivåer för att klara ditt mål!

Häng med oss denna vecka på medlemssidan under Veckans Tema och kommentera gärna detta inlägg med vad just DU har för mål.

Comments are closed.

Bloggarkiv:
Fler inlägg från bloggen: