Att tänka på angående mötesplatsen:
Ordinarie samlingsplats är vid kanotläktaren i Knektaparken. Det finns ingen möjlighet till ombyte eller toalett. Knektaparken ligger centralt och man kommer dit enkelt med buss. Parkering finns vid Erik Dahlbergsgymnasiet ett par 100 meter ifrån. Då det är svårt att komma intill med bil så kan vi tyvärr inte ta hand om väskor. Men någon kommer oftast vara i närheten av samlingsplatsen.

På våra alternativa platser Axamo och Öxnehaga kommer det finnas möjlighet att lämna saker i bil.


Måndag 10 september
Plats:
 Knektaparken-samling vid Kanotläktaren
Tid: 18:00

Nya deltagare: GRUNDERNA I LÖPTEKNIK
Syfte med passet: Att lära sig grunderna i löpteknik och att få lära sig springa skonsamt och mer energisnålt.

Fortsättare: SPEEDINTERVALLER
Syfte med passet: Få en bra start efter uppehållet med en blandning av olika intervaller.


Måndag 17 september
Plats: Axamos motionsspår-samling vid utegymmet
Tid: 18:00

TRAILÄVENTYRET
Syfte med passet: Att lära sig fördelen med traillöpning samt att få upp snabbheten i fötterna i skogen.


Måndag 24 september
Plats: 
Öxnehagas motionsspår-samling på parkeringen ovanför Öxnehagagården
Tid: 18:00

Nya deltagare: GRUNDERNA I LÖPSKOLNING MED BACKTEKNIK OCH BACKINTERVALLER
Syfte med passet: Att introduceras till löpskolning samt få lära sig mer om hur man ska bemästra utförs- och uppförslöpningen på bästa sätt.

Fortsättare: BACKUTMANINGEN
Syfte med passet: Att få en rejäl genomkörare med backintervaller. Efter passet kommer du att inse att du orkar mer än vad du tror.


Måndag 1 oktober
Plats: Knektaparken-samling vid Kanotläktaren
Tid: 18:00

SUPERFEMMAN
Syfte med passet: I passet får du lära dig att springa i olika farter där det blir en stor variation med korta och långa intervaller.


Torsdag 4 oktober (extrainsatt pass som ej ligger på ordinarie träningsdag)
Plats: Axamos motionsspår-samling vid utegymmet
Tid: 17:45 (obs tiden!)

TRAIL CHALLENGE
Syfte med passet: Ett varierande trailpass som bjuder på en del överraskningsmoment


Måndag 8 oktober (observera samlingsplats)
Plats: Friidrottsbanan på Råslätt
Tid: 18:00

INTERVALLER PÅ FRIIDROTTSBANA
Syfte med passet: Att få lära sig tjusningen med att springa intervaller på friidrottsbana.


Måndag 15 oktober
Plats: Knektaparken-samling vid Kanotläktaren
Tid: 18:00

FREKVENSPASSET
Syfte med passet: Få upp snabbhet och frekvens i löpningen som kommer göra dig till en snabbare löpare.


Måndag 22 oktober
Plats: Knektaparken-samling vid Kanotläktaren
Tid: 18:00

PARINTERVALLER
Syfte med passet: Aeroba intervaller där man peppar varandra något extra i par.


Måndag 29 oktober
Plats: Öxnehagas motionsspår-samling på parkeringen ovanför Öxnehagagården
Tid: 18:00

KOMBINATIONSINTERVALLER
Syfte med passet: Ett pass där vi blandar plana intervaller med backintervaller.


Måndag 5 november
Plats: Knektaparken-samling vid Kanotläktaren
Tid: 18:00

LÖPTEKNIKINTERVALLER
Syfte med passet: I det här passet ska du få lära dig att springa med god teknik i längre intervaller samt med en högre fart.


Måndag 12 november
Plats: Öxnehaga-samling parkeringen ovanför Öxnehagagården
Tid: 18:00

SLUMPINTERVALLER
Syfte med passet: Få en ordentlig genomkörare på ett lekfullt och väldigt roligt sätt där slumpen kommer att få avgöra vad du ska göra härnäst.


Lördag 17 november (extrainsatt pass som ej ligger på ordinarie träningsdag)
Plats: Axamos motionsspår-samling vid utegymmet
Tid: 10:00

MYSPASSET
Syfte med passet:  Att lära sig njuta av löpning genom att springa i ett lugnt och behagligt tempo under en längre tid.


Måndag 19 november
Plats: Knektaparken-samling vid Kanotläktaren
Tid: 18:00

TRÖSKELINTERVALLER
Syfte med passet: Lära sig mer om tröskelträning och lära sig att springa på rätt intensitet.


Måndag 26 november
Plats: Knektaparken-samling vid Kanotläktaren
Tid: 18:00

CROSSPASSET
Syfte med passet: Ett effektivt pass där du får lära dig att kombinera styrketräning med korta intervaller.


Måndag 3 december
Plats: Knektaparken-samling vid Kanotläktaren
Tid: 18:00

TIME CATCH INTERVALLER
Syfte med passet: Lära sig springa längre intervaller i ett jämt tempo.