Här nedan presenteras höstens program för löpargruppen i Sollentuna. Det kommer att vara en stor variation på passen där du kommer att få prova på många olika typer av pass samt få lära dig mer om intervaller och löpteknik. På två av de tre första passen kommer vi att erbjuda en grupp för nya deltagare, samt en fortsättningsgrupp för de deltagare som har tränat med oss tidigare och på dessa pass kommer vi att gå något snabbare framåt.


Att tänka på angående mötesplatsen:
Vi samlas vid parkeringen på arenavägen intill Sollentunavallen.
Det finns möjlighet att lämna ombyte och eventuella väskor i bil, men inte toalett eller ombytes möjligheter.


Onsdag 12 september
Plats:
 Sollentunavallen - på parkeringen (arenavägen)
Tid: 18:15

Nya deltagare: Grunderna i Löpteknik
Syfte med passet: Att lära sig grunderna i löpteknik och att få lära sig springa skonsamt och mer energisnålt.

Fortsättare: Speedintervaller
Syfte med passet: Få en bra start efter uppehållet med en blandning av olika intervaller.


Onsdag 19 september
Plats: Edsbergs sportfält
Tid: 18:00 (obs ändrad tid då passet behöver dagsljus)

Trailäventyret
Syfte med passet: Att lära sig fördelen med traillöpning samt att få upp snabbheten i fötterna i skogen.


Onsdag 26 september
Plats: 
Sollentunavallen - på parkeringen (arenavägen)
Tid: 18:15

Nya deltagare: Grunderna i löpskolning med backteknik och backintervaller
Syfte med passet: Att introduceras till löpskolning samt få lära sig mer om hur man ska bemästra utförs- och uppförslöpningen på bästa sätt.

Fortsättare: Backutmaningen
Syfte med passet: Att få en rejäl genomkörare med backintervaller. Efter passet kommer du att inse att du orkar mer än vad du tror.



Onsdag 3 oktober

Plats: Sollentunavallen - på parkeringen (arenavägen)
Tid: 18:15

Superfemman
Syfte med passet: I passet får du lära dig att springa i olika farter där det blir en stor variation med korta och långa intervaller.


Tisdag 9 oktober obs ändrad dag och plats
Plats: Bergshamra IP
Tid: 18:15

Intervaller på Friidrottsbana
Syfte med passet: Att få lära sig tjusningen med att springa intervaller på friidrottsbana.


Lördag 13 oktober (extrainsatt pass som ej ligger på ordinarie träningsdag)

Plats: Ursviks Motionsområde
Tid: 10:00

Trail challenge
Syfte med passet: Ett varierande trailpass som bjuder på en del överraskningsmoment


Onsdag 17 oktober
Plats: Sollentunavallen - på parkeringen (arenavägen)
Tid: 18:15

Frekvenspasset
Syfte med passet: Få upp snabbhet och frekvens i löpningen som kommer göra dig till en snabbare löpare.


Onsdag 24 oktober
Plats: Sollentunavallen - på parkeringen (arenavägen)
Tid: 18:15

Parintervaller
Syfte med passet: Aeroba intervaller där man peppar varandra något extra i par.


Torsdag 25 oktober (extrainsatt pass som ej ligger på ordinarie träningsdag)

Plats: Quality Hotel - Friends Arena
Tid: 18:15

Myspasset
Syfte med passet:  Att lära sig njuta av löpning genom att springa i ett lugnt och behagligt tempo under en längre tid.


Onsdag 31 oktober
Plats: Sollentunavallen - på parkeringen (arenavägen)
Tid: 18:15

Kombinationsintervaller
Syfte med passet: Ett pass där vi blandar plana intervaller med backintervaller.


Onsdag 7 november
Plats: Sollentunavallen - på parkeringen (arenavägen)
Tid: 18:15

Löpteknikintervaller
Syfte med passet: I det här passet ska du få lära dig att springa med god teknik i längre intervaller samt med en högre fart.


Onsdag 14 november
Plats: Sollentunavallen - på parkeringen (arenavägen)
Tid: 18:15

Slumpintervaller
Syfte med passet: Få en ordentlig genomkörare på ett lekfullt och väldigt roligt sätt där slumpen kommer att få avgöra vad du ska göra härnäst.


Onsdag 21 november
Plats: Sollentunavallen - på parkeringen (arenavägen)
Tid: 18:15

Tröskelintervaller
Syfte med passet: Lära sig mer om tröskelträning och lära sig att springa på rätt intensitet.


Onsdag 28 november
Plats:  Sollentunavallen - på parkeringen (arenavägen)
Tid: 18:15

Crosspasset
Syfte med passet: Ett effektivt pass där du får lära dig att kombinera styrketräning med korta intervaller.


Onsdag 5 december
Plats: Sollentunavallen - på parkeringen (arenavägen)
Tid: 18:15

Time catch intervaller
Syfte med passet: Lära sig springa längre intervaller i ett jämt tempo.