Här nedan presenteras höstens program för löpargruppen i Visby. Det kommer att vara en stor variation på passen där du kommer att få prova på många olika typer av pass samt få lära dig mer om intervaller och löpteknik. På två av de tre första passen kommer vi att erbjuda en grupp för nya deltagare, samt en fortsättningsgrupp för de deltagare som har tränat med oss tidigare och på dessa pass kommer vi att gå något snabbare framåt.

Att tänka på angående mötesplatsen:
Träningarna utgår från P18 Motionsspår vid utegymmet. Motionsspåret är beläget 2-300m sydväst från Ica Maxi Arena där toalett även kan vara tillgängligt. Parkering för bil finns i närheten och ombyte kan därför lämnas i varandras bilar.


Måndag 10/9
Plats:
 P18 motionsspår utegymmet
Tid: 18:00

Nya deltagare: Grunderna i Löpteknik
Syfte med passet: Att lära sig grunderna i löpteknik och att få lära sig springa skonsamt och mer energisnålt.

Fortsättare: Speedintervaller
Syfte med passet: Få en bra start efter uppehållet med en blandning av olika intervaller.


Måndag 17/9
Plats: VOK stugan
Tid: 18:00

Trailäventyret
Syfte med passet: Att lära sig fördelen med traillöpning samt att få upp snabbheten i fötterna i skogen.


Måndag 24/9
Plats: 
Strandgärdet
Tid: 18:00

Nya deltagare: Grunderna i löpskolning med backteknik och backintervaller
Syfte med passet: Att introduceras till löpskolning samt få lära sig mer om hur man ska bemästra utförs- och uppförslöpningen på bästa sätt.

Fortsättare: Backutmaningen
Syfte med passet: Att få en rejäl genomkörare med backintervaller. Efter passet kommer du att inse att du orkar mer än vad du tror.


Måndag 1/10
Plats: P18 motionsspår, utegym
Tid: 18:00

Superfemman
Syfte med passet: I passet får du lära dig att springa i olika farter där det blir en stor variation med korta och långa intervaller.


Tisdag 9/10
Plats: Gutavallen Friidrottsbana
Tid: 19:30

Intervaller på Friidrottsbana
Syfte med passet: Att få lära sig tjusningen med att springa intervaller på friidrottsbana.


Måndag 15/10
Plats: P18 motionsspår, utegymmet
Tid: 18:00

Frekvenspasset
Syfte med passet: Få upp snabbhet och frekvens i löpningen som kommer göra dig till en snabbare löpare.


Extrainsatt pass Lördag 20/10
Trail challenge
Plats: Kinner
Tid: 10:00

Syfte med passet: Ett varierande trailpass som bjuder på en del överraskningsmoment


Måndag 22/10
Plats: P18 motionsspår, utegymmet
Tid: 18:00

Parintervaller
Syfte med passet: Aeroba intervaller där man peppar varandra något extra i par.


Måndag 29/10
Plats: Strandgärdet
Tid: 18:00

Kombinationsintervaller
Syfte med passet: Ett pass där vi blandar plana intervaller med backintervaller.


Måndag 5/11
Plats: P18 motionsspår, utegymmet
Tid: 18:00

Löpteknikintervaller
Syfte med passet: I det här passet ska du få lära dig att springa med god teknik i längre intervaller samt med en högre fart.


Måndag 12/11
Plats: P18 motionsspår, utegymmet
Tid: 18:00

Slumpintervaller
Syfte med passet: Få en ordentlig genomkörare på ett lekfullt och väldigt roligt sätt där slumpen kommer att få avgöra vad du ska göra härnäst.

 


Extrainsatt pass Lördag 17/11
Myspasset
Plats: Svaide stugan
Tid: 10:00

Syfte med passet:  Att lära sig njuta av löpning genom att springa i ett lugnt och behagligt tempo under en längre tid.


Måndag 19/11
Plats: P18 motionsspår, utegymmet
Tid: 18:00

Tröskelintervaller
Syfte med passet: Lära sig mer om tröskelträning och lära sig att springa på rätt intensitet.


Måndag 26/11
Plats: P18 motionsspår, utegymmet
Tid: 18:00

Crosspasset
Syfte med passet: Ett effektivt pass där du får lära dig att kombinera styrketräning med korta intervaller.


Måndag 3/12
Plats: P18 motionsspår, utegymmet
Tid: 18:00

Time catch intervaller
Syfte med passet: Lära sig springa längre intervaller i ett jämt tempo.