Annika Andersson

Annika började springa på gymnasiet för att hon tyckte det var avkopplande. Efter gymnasiet började Annika springa lite mer och gick med i en idrottsförening.Tyvärr drabbades Annika av en skada som gjorde att hon tvingades till ett uppehåll i löpningen. Nu är Annika tillbaka i löpningen sedan länge och löpningen är en naturlig del i hennes vardag. Hon har sprungit allt ifrån milslopp, till Lidingöloppet och Stockholm maraton. Glädjen till att röra på sig och få en bättre hälsa har gjort henne till friskvårdsinspiratör i jobbet på posten. Som ledare har Annika varit aktiv i fotboll och friidrott för barn.

“Det är roligt att se alla glada löpare utvecklas på sin nivå och ha skoj tillsammans!”

 



Jonas Erlandsson 

Jonas fastnade inte med en gång för löpningen. Men efter en kompis fått honom att ändra tankesätt till att få löpningen att handla om lycka, energi och glädje istället för tider, fart och prestation. Nu är löpningen en del av Jonas liv och han har flera fina meriter i löparvärlden. Han har gjort en “Runstreak” på 258 dagar är medförfattare till boken “Några varv runt jorden bara” som publicerades 2016. Jonas är en hälsoinspiratör som vill i löpargruppen inspirera andra att komma i gång och få en mer aktiv livsstil. Jonas har flera utbildningar inom träning och hälsa. Han har bland annat läst idrottspsykologi, idrottsledarskap och högskolekurser i livstil och hälsa samt fysisk aktivitet och hälsa. Som ledare har Jonas varit ansvarig för löpargrupp på jobbet och tycker nu att det ska bli superkul att coacha er i Södertäljes löpargrupp.

“Det ska bli kul att hjälpa andra att hitta glädjen i löpningen!”


Göran Nilsson 

Göran har alltid varit en aktiv person och sysslat med en mängd olika idrotter. Som vuxen har han sprungit ett antal lopp i alla möjliga distanser. Han har sprungit milen på snabba 39:17 och maraton på 3:23. Som ledare har Göran flera tränarutbildningar inom friidrott och inom styrketräning. Han älskar uppdraget som ledare och se andra utvecklas.


Maria Tornmarker

Maria började springa i samband med sin dotters födsel 2006. Sedan dess har intresset och glädjen till löpning bara ökat. Hon har sprungit fleratalet olika lopp så som fjällmaraton, OCR-lopp, ultramaraton samt Tjurruset. Som ledare är hon utbildad gruppträningsinstruktör och har instruerat i träningsformer så som body pump, cykel, core och step. I löpargruppen ser hon framemot att förmedla träningsglädje till alla er deltagare.


Sara Godman 

Sara tränar väldigt varierat och tränar just nu för sitt första maraton. Hon springer en del motionslopp för att pusha och utmana sig själv. 2018 genomförde hon “En svensk klassiker” och 2020 siktar hon på Ironman i Jönköping. Sara vill som ledare förmedla löp- och rörelseglädje och tycker inte att det är så relevant hur snabb du är eller hur långt du springer. Hälsan och välmåendet är det som betyder allra mest, och de kommer på köpet när vi tränar. Som ledare har hon arbetat som spinninginstruktör.

“Det ska bli kul att inspirera andra att utvecklas i löpningen!”


Malin Edqvist

Malin har sprungit och tävlat i 26 år, både på asfalt och trail. Främst korta distanser men även upp till 10 km men har även sprungit tre halvmaror. Malin tävlar även i swimrun och 2017 kom hon 4:a på Ångaloppet swimrun sprint 11 km, 2019 2:a på 5 km, 2017 8:a på Bagheera fjällmaraton 10 km, 2019 7:a på Bagheera flällnatten 7 km. Malin är utbildad massageterapeut och hälsoinspiratör

“Träffa nya glada människor som älskar att springa och att inspirera till varför det är så kul”


Marie Kasselskog

Marie har tränat hela sitt liv, gruppträning, löpning och framförallt styrketräning. Men 2016 sprang hon Sthlm maraton och sedan dess är löpning hennes stora passion. Hon har genomfört hela 9 maraton sedan 2016, och bland dessa 2 Fjällmaraton och och några ultramaraton. I augusti 2019 sprang hon Ultravasan 90. Marie är Personlig tränare och gruppträningsinstruktör inom både cykling och bodypump.
Som ledare har Marie stor erfarenhet då hon både jobbar som gruppträninginstruktör och fystränare inom innebandy.

“Att kunna inspirera andra till löpträning och att få sprida träningsglädje. Att få flera människor att börja löpträna. Att bidra med kunskap om löpning för att deltagare ska utvecklas i sin egen träning.”