Alla är välkomna att springa med oss i höst!

Petra Kindlund september 7, 2017

IMG_5613.JPG

I höst startar vi upp en ny omgång av löpargrupper och vi vill redan nu poäntera något som vi står för och som vi tycker är väldigt viktigt. Till oss ska alla kunna vara med!

Det spelar ingen roll om du är nybörjare eller erfaren löpare!
Det ska alltså inte spela någon roll om du är nybörjare och knappt orkar jogga fem kilometer eller om du är en marathonfantast som sprungit över tio maror och tränat löpning under en väldigt lång tid. För oss är det lika viktigt att oavsett vem du är och vad du har för bagrund så ska du få få vara välkommen.

Träningspassen anpassas för alla nivåer
Vi ser nämligen till att anpassa så att alla kan vara med. Alla pass kommer vara olika och inget det andra likt. Efter den här hösten har deltagarna fått ett helt smörgåsbord på hur man kan variera träningen och få det att bli roligare. Gemensamt för alla pass är att de i huvudsak består av en uppvärmningsdel där vi alltid fokuserar på olika löpteknikövningar. Vi går sedan in i en kvalitesdel som oftast består av olika intervaller. Vi avslutar sedan med nedjogg och stretching.

Så här gör vi för att alla ska kunna vara med:

1) Vi lägger uppvärmningen på en nivå som alla kan hänga med på. En uppvärmning har enbart som syfte att man ska bli varm och det gör inget om de som är snabbare håller ett lägre tempo än vad de annars gör. Det är kvalitesdelen av passet som kommer ge träningseffekt. När vi joggar på uppvärmningen så tar vi det långsamt i ett tempo som alla hänger med på. Vi fortsätter alltid uppvärmningen med olika löpskolningsövningar som gör att du också får upp pulsen innan vi kör igång.

2) Oftast delar vi in i grupper utefter olika nivåer. På så sätt springer du enbart med dem som är på din nivå.

3) Vi kör oftast intervaller och håller till på ett ställe. Alla kan därför springa i sitt egna tempo utan att riskera att komma bort.

4) Du ska inte heller vara i toppform när du börjar med oss. Tanken är att du ska komma i form efter hösten. Vi tar det därför lugnare i början av hösten för att sedan öka intensiteten successivt. Det gör inget om du därför har tränat dåligt under sommaren.

5) Löpningen blir något helt annat i grupp! Du kommer få en helt annan sparring och vi lovar dig helt ny energi till löpningen oavsett hur bra eller erfaren du är.

Välkomna till en höst som kommer ta din löpning till en helt ny nivå!

LÄS MER OM HÖSTENS LÖPARGRUPPER


comments powered by Disqus