Senaste nytt från Runacademy:

Oktober 01, 2019

Ny månad innebär nytt månadens styrkepass på våran medlemssida! Den här månaden coachar Hanna dig igenom ett effektivt tabatapass. Tabata innebär att du jobbar intensivt med en övning i 20 sekunder, vilar i 10 sekunder och upprepar det åtta gånger. När du arbetar under relativt kort tid klarar musklerna av att jobba i ett högre tempo och högre intensitet än vanligt, vilket på sikt kommer göra att dina muskler inte tröttas ut lika lätt. Den korta vilan hindrar dessutom pulsen från att gå ner vilket innebär att du genom passet även tränar konditionen.

I passet som består av åtta olika övningar stärker du hela kroppen och framför allt ben, bål, höfter och säte som alla är viktiga muskelgrupper för löpare. Passet innehåller även övningar med inslag av hopp, vilket förbättrar din spänst och gör att du får mer tryck i ditt löpsteg. För dig som undviker hopp erbjuds alternativa övningar under passet. Passet tar x minuter att genomföra med uppvärmning och nedvarvning inkluderat.

Du hittar månadens styrkepass genom att gå in på Runacademys medlemssida. Där finns även en träningsbank med en mängd olika styrkepass för alla nivåer.

Bli medlem idag!

Comments are closed.

Petras blogg:
Fler inlägg från Runacademy:
Bloggarkiv: