Senaste nytt från Runacademy:

Juli 13, 2020

Den här veckan drar vi igång sommarutmaning. En utmaning där vi utmanar dig på 3-4 pass i veckan under 3 veckor i sommar. Vilka hänger med? För att peppa fler att vara med så bjuder vi på ett av veckans pass!

 

Passbeskrivning
Du ska göra 90 s intervaller med fokus på löpteknik enligt följande.
Intervall 1: Hållning och armpendling
Intervall 2: Korta steg och få upp knälyftet
Intervall 3: Lutningen framåt
Intervall 4: Fokus på allt

Bas – För dig som precis kommit igång med löpningen eller gör milen på över 65 min
2 x 4 x 90 s med 30 s vila mellan intervallerna och 60 s vila mellan de två serierna.

Medel – för dig som kan springa 1 mil och springer milen på mellan 64-55 minuter
3 x 4 x 90 s med 30 s vila mellan intervallerna och 60 s vila mellan de två serierna.

Tuff – för dig som är en van löpare och springer milen på under 55 minuter
3 x 4 x 90 s med 30 s vila mellan intervallerna och 60 s serievila mellan de tre serierna. Avsluta passet med två extra 90 s intervaller med fokus på allt.

Tempo på intervallerna: Försök att hålla ditt tröskeltempo vilket motsvarar ditt ungefärliga miltempo. Är du nybörjare räcker du det med att du joggar på intervallerna.

Vill du få tillgång till resterande pass i utmaningen? Anmäl dig nedan till hela utmaningen.

Anmäl dig till utmaningen

Du anmäler dig till utmaningen genom formuläret nedan. Kostnaden är enbart 149 kr (vid betalsätt faktura tillkommer 35 kr i faktureringsavgift). Alla pass kommer du att hitta på sidan som du loggas in på automatiskt. Du kommer även få en påminnelse med alla pass veckan innan på mejl. Om du redan är medlem hos oss online eller via vår medlemssida betalar du 50%. Du måste då vara inloggad när dui anmäler dig.

Comments are closed.

Fler inlägg:
Bloggarkiv: