Stäng

Senaste nytt från Runacademy

Testa vårt intervallpass!

Publicerad

Har du svårt att motivera dig till intervaller? Då ska du testa detta pass som vi bjuder på idag från vår onlineträning! Vi lovar hög puls och en rejäl energiboost! Bara trycka på play och följa våra instruktioner!

Gillar du detta pass typ av pass? Då borde du hänga med i vår löpargrupp online i höst där du bjuds på nya pass för varje vecka!


HUR PASSET GÅR TILL:

– Värm upp genom att jogga 7-10 minuter eller genom att följa uppvärmningsinstruktionerna som ingår i ljudfilen med uppvärmning. Petra visar övningarna som ingår i uppvärmningen [

Tid på ljudfilen: 40 minuter.

Till ljudfilen med musik
Till ljudfilen utan musik

Tid på ljudfilen: 29 minuter.

– Intervallerna:

Passet inleds med uppvärmning följt av intervaller enligt följande:

Del 1: 3 varv av följande med 75 s vila mellan varje varv:
1 min löpning
1 min styrka
2×30 s med 15 s vila
4×15 s med 5 s vila

Styrkeövning som ingår är följande:
Varv ett – Knyta skor
Varv två – Klockhopp eller balans
Varv tre – Vadhävning eller djupa knäböj med vadhävning

Del 2: 10 x 100 m med start varje minut.

Tempo på intervallerna: I första delen ska starta i ett kontrollerat tempo och därefter höja farten när intervallerna blir kortare. Viktigt att du inte startar för hårt för att orka alla intervaller. På superhundringarna kan du utmana dig själv och springa i ett högre tempo.

– Avsluta passet med minst 7 min långsam nedjogg. HÄR förklarar vi varför det är viktigt med nedvarvning.

LYCKA TILL!


Kommentarer avstängda.