Senaste nytt från Runacademy:

September 22, 2020

Hösten behöver inte alls vara en mörk och trist årstid. Som löpare finns det nämligen många fördelar med att hålla i träningen och ge sig ut!

Om du vet med dig att du har svårt att motivera dig att ge dig ut kan det vara en bra idé att förbereda dagen innan inför din löparrunda genom att lägga ut dina träningskläder. Sedan gäller det att ge sig ut direkt och inte börja tveka – för när du väl kommit ut kommer du inte att ångra dig!

Här listar vi några fördelar med höstlöpning.

Andas djupt
Den friska och syrerika luften är som gjord för löpning! Temperaturen är dessutom mer optimal för löpning då löpare tenderar att sänka farten med cirka 15 sekunder per kilometer för var tredje grad över femtongraderssträcket.

Njut av skogens färger
Skogen är fantastiskt vacker denna årstid och för att njuta som mest av alla vackra höstfärger gör du bäst i att bege dig in i skogen. Spring på elljusspår eller planlöst längs stigar, men glöm inte att njuta av allt det vackra!

Träna utan hets
Den här hösten har de flesta tävlingsmål blivit inställda pga Covid-19 och du har därför kunnat vara mer flexibel i din träning och träna vad som faller dig in. I vanliga fall brukar även de flesta tävlingslopp avta under hösten och man kan träna utan krav. Ha roligt med träningen och variera passen efter humör utan att känna pressen av att prestera på ett kommande lopp.

Klä på dig nya, snygga kläder
Varför inte pigga upp löprundan med några nya, snygga plagg? Det kan göra mirakel för din motivation om du längtar efter att få inviga din nya löparjacka eller nya löparskor. Använd gärna färgstarka kläder och reflexer så att du syns bra på löprundan!
Du vet väl att du kan köpa Salomons snygga kläder med Runacademy tryck i vår webshop? Håll ögonen öppna, snart fylls butiken med härliga höstnyheter!

Du som medlem har även 20 % rabatt på Salomons kläder på deras hemsida? Du hittar rabattkoden under medlemserbjudanden på medlemssidan.

Slipper trängsel i löpspåret
Det går inte att komma undan att alla inte är lika motiverade som du att träna på hösten. Men desto mer utrymme för oss andra! Nu slipper du sick-sacka mellan flanörerna på dina favoritstråk och du får ett bättre flyt i löpningen.

Visualisera en härlig stund efter passet
Okej, om alla argument ovan inte funkar för dig så har du alltid detta. Fokusera på hur mycket skönare och mer belönande det kommer att kännas att efter passet ta en varm dusch och krypa upp i soffan med en filt och en bra film!

Häng med i vår höstutmaning!
För att få en ordentlig boost i din träning nu i höst rekommenderar vi dig att hänga med i vår höstutmaning! Utmaningen pågår v.40-v.44 (28 september – 1 november) och är helt online där vi utmanar dig på 3-4 pass i veckan. Det kommer vara en stor variation på passen med målet att du ska bli både starkare och uthålligare. Det kommer att vara olika pass med blandade intervaller, tröskelpass, distanspass, styrketräning så väl som roliga musikmixar där vi följer med dig ut i löparspåret.

Här hittar du mer information och anmälan till höstutmaningen!

Skriv en kommentar:

E-postadressen publiceras inte.

Fler inlägg:
Bloggarkiv: