Vill du komma igång med löpningen? Häng då med i höstens löpargrupper för nybörjare som startar under vecka 36 så hjälper vi dig att komma igång. Vi har en grupp för helt nybörjare!

Det blir lättare att komma igång tillsammans med andra!

Vi vet att det kan vara extra tufft att komma igång med löpningen när man aldrig tidigare har sprungit och det kräver en del tålamod. Är man helt ny så kommer det i början att kännas extra tungt och jobbigt. Att då komma igång med löpningen tillsammans med andra och med en coach som vägleder gör det hela mycket lättare.

Hur fungerar nybörjargruppen?

Nybörjarna kommer att köra i en egen grupp under hela terminen. Totalt ingår 13 pass i nybörjarprogrammet. Målet är att klara av att jogga 5 km på det sista passet av terminen. Tanken är här att vi varvar jogg med gång på träningarna för att successivt vänja kroppen vid belastningen att springa. Kör man på för hårt när kroppen inte är van finns det en risk att man blir skadad eller att det blir en för stor chock för kroppen att man då tröttnar.

För varje pass kommer vi att öka längden på joggen successivt och du kommer även få lära dig mer om löpteknik samt få testa på backlöpning.. Vi kommer dessutom köra en del inslag av olika styrkeövningar som är extra viktiga att göra när man är ny som löpare för att undvika skador.

Tillsammans med vår löpargrupp för nybörjare kommer du att hitta den sanna löparglädjen! 

Tack vare Runacademy har Helene kommit igång med löpningen och nu hittat löparglädjen! Läs mer HÄR om en hur Helene tycker det är att springa med oss. 

NYHET: Till hösten startar vi även upp en löpargrupp online som gör att du även kan delta på distans – perfekt för dig som inte har möjlighet att fysiskt närvara vid våra pass!